HullerOmBullar.blogg.se

40-årsfest med poolparty!

Publicerad 2012-09-02 13:04:00 i Allmänt, Mat,

Igår var det dags för M:s 40-årsfest. Inbjudan bådade gott, utevistelse i trädgården och poolparty..Eftersom jag i vanlig ordning är ute i god tid med allting, (inte) så åkte jag till Tuna Park på förmiddagen för att köpa något att ha på mig. (Som alla kvinnor vet, så består garderoben bara av vardagskläder när festligheter är på ingång. Och i mitt fall är det värre än så, jag äger bara toppar i olika färger i trikå och svarta joggingbyxor. Well..nästan.). 
 
Väl framme på Tuna Park så händer det som förklarar varför jag har just bara trikåtoppar i min garderob: Jag hittar inga kläder att handla. Inte ett enda plagg. På hela shoppingcentret och på 2 timmar!
 
Det slutade med att jag kom hem med en säck sågspån och en påse chinchillasand till vår hamsters lilla sandtoalett från djuraffären, och konstaterade att jag fortfarande inte visste vad jag skulle ha på mig. Men att hamstern slipper få kiss på fötterna den närmaste tiden..
 
Med en del springande och provande så löste sig klädproblemet. Efter lite rotande hittade jag en blus som varit försvunnen sedan nyårsafton, så den fick duga. (Varför försvinner saker, den ständiga frågan?).
 
Arbetskamrater till födelsedagsbarnet hade med sig bland annat ett "bakfyllekit": En pizza i kartong, huvudvärkstabletter, Resorb, choklad etc inslagen i cellofan..och en Mankini. Men hur jag än tjatade fick jag aldrig M att ställa upp på en bild med den på vid poolkanten..tyvärr.
 
                                                    Jag undrar om pizzan var god idag..?
                                                                 Grönt är skönt..
 
                                 Chiliconcarne, sallad, smör och bröd bjöds vi på, smidigt och gott!
 
 
Om det blev något dopp? Nej..inte för mig..jag är en hopplös badkruka. Men 27 grader var det i vattnet i allafall, så det fanns nog en och annan som plurrade! Tack M och A för en jättemysig fest!
                                                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela