HullerOmBullar.blogg.se

Stens middag

Publicerad 2012-11-24 17:47:00 i

Gårdagskvällen tillbringades i både gott och trevligt sällskap. På min arbetsplats går nämligen "Stens middag" årligen av stapeln i november, med därpå följande personalfest. En matintresserad kollega, Sten, startade något, som kommit att bli en tradition. Han sätter ihop en trerättersmeny som intresserade kollegor kan anmäla sig till att vara med att laga, och servera. Under hans överinseende har många trerätters lagats och serverats genom åren. Själv var jag med och lagade maten för två år sedan, och det är minst lika kul att delta i köket som att vara "gäst". Igår kväll fick jag nöja mig med att avnjuta middagen, huvudrätten var den bästa jag ätit hitills. Tack till Sten och alla andra fantastiska kollegor för en fin kväll! 

Vad vi åt tillsammans? Här kommer det:

Meny

Pilgrimsmussla och kräftstjärtar, Trappisthollandaise och apelsinbrässerad fänkål

Hjortfile med kastanjepure, brässerad savoykål, skogssvamp och rödvinssky

Petits-choux med hallonmousse

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela