HullerOmBullar.blogg.se

Vegetariska tjejträffen

Publicerad 2013-04-20 19:30:00 i Vänskap,

Under eftermiddagen jagade jag ut mannen och alla våra barn, och väntade in tre vänner. Ikväll ska det ätas, pratas och skrattas (förhoppningsvis). Vanligtvis brukar jag inte vara särskilt nervös när det kommer till matlagning, men idag är jag faktiskt det. Det blir vegetarisk buffe. Jag har lagat till en salig blandning av smaker den här gången.

Bara en av dem är vegetarian, och hon blir nog nöjd..men jag hoppas de andra blir det också:)

Själv älskar jag vegomat, det har jag gjort ända sedan jag besökte restaurang Örtagården i Stockholm för första gången, för många år sedan. De hade en helt otrolig dignande vegetarisk buffe.

Det var också då jag fick upp ögonen för att vegetarisk mat långt ifrån bara är sallad. (Eller bakpotatis, som en studentkorridorskamrat BARA åt, tillsammans med vitlökssmör, när hon bestämt sig för att bli vegetarian)..

Vad jag tillagat? Det hittar du under sista bilden :) Inga recept idag, men det mesta går nog att hitta på nätet.


 

 

 

 

- Grillade vitlöks och ingefärsmarinerade quornfileer

- Involtini (fyllda auberginerullar med bland annat fetaost och pistagenötter

- Smördegspiroger med spenat och ost

- Bönröra med chili och citron

- Ugnsgratinerad sötpotatis med chevre

- Coleslaw med dijon

- Avokadosallad

- Valnötsbröd

Efterrätt: Kokostårta med färska hallon och physalis (LCHF)

 

 

 

 

 

 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela