HullerOmBullar.blogg.se

Lördagsutflykt

Publicerad 2012-10-13 13:13:00 i Allmänt,

Bland det bästa som finns är att vara i naturen. Inte alla gillar att plocka svamp, som vi, men en promenad i skogen så här års slår ju det mesta. Jag har ett stort behov av lugn och ro, och behöver dra mig undan emellanåt, och skogen är ett ställe att vila på. Jag har turen att leva tillsammans med en människa som är rätt lik mig i det avseendet.

Idag hittade vi massor av trattkantareller och trumpetsvamp. Det var så mycket, så vi fick lämna en hel del och bara plocka de stora.

Ett tips är förresten att kolla in Liedls nya prisvärda bake-off disk för bröd och kaffebröd. Vi tog fika med oss ut i skogen idag, och ungarna fick välja vad de ville ha med. (Jag bakar inte jämt :) Deras äppelpaj för runt 4-5 kr st var ljuvliga, kanelbullarna och vaniljmunkarna likaså.

Till kvällen kommer det gäster till middagen, de kan nog räkna med att serveras något med svamp..men vad det blir har jag inte bestämt riktigt..vi får se om jag återkommer med bilder. Tills dess får ni hålla till godo med lite höstbilder från dagens utflykt.

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela