HullerOmBullar.blogg.se

Fixa rummet -med hjälp av återanvändning

Publicerad 2012-11-18 14:16:00 i Barn och familj, Leva tillsammans,

Idag var det dags att fixa till minstingens rum. Han har vuxit ur sin säng, och saknade ett skrivbord bland annat. Barnafadern är hemma igen efter en veckas frånvaro, och han åkte därför naturligtvis omgående på arbetsuppgifter. Med tanke på ryggproblemet är jag bäst på att chefa just nu. (Läs:annars också).

Egentligen är jag lite kluven inför inredning som aktivitet överhuvudtaget; jag vill att det ska vara fint, men är hopplös på att planera och köpa in, och har ingen ork eller lust att hålla på. Det är tråkigt helt enkelt, och så ogillar jag till viss del detta ständiga konsumerande. Att återanvända saker kan vara kul, men jag kommer som sagt nästan aldrig till skott att vare sig måla om, eller piffa till.

Idag kommer lite bilder på resultatet av att pappan i familjen, med hjälp av barnen, lyckades få till några omgörningar:

Skrivbordet köpte jag för runt 400 kr för typ 15 år sedan. Jag hade satt ut en annons om att jag ville köpa ett litet skrivbord (vi pluggade då, och jag behövde ett snabbt, som skulle få plats..jag förstår dock inte än idag hur vi fick in det i förarhytten på vår lilla Opel?).

Jag lät måla om det för ett par år sedan, och sedan har jag inte använt det. Idag åkte det in till sonens rum, och han gillar det jättemycket..och visst blev det fint? Stolen är också ett gammalt inköp för runt 50-lappen från Ikeas fyndhörna, som vi fått laga genom att skruva åt benen.

Sedan tidigare har vi en gammal byrå, som är arvegods. Ibland har jag funderat på att måla om den. Men han har så mycket vitt, så jag tror vi ska behålla den som den är. Växasängen i furu köpte jag billigt på Blocket för längesedan, Den skruvades idag isär och förlängdes idag, så istället för att köpa en ny får den hänga med ett par år till. Egentligen behöver han ett sängbord, men det fick bli två gamla backar från storebrors rum som får ta på sig den uppgiften. Den senare donerade även en gammal skrivbordslampa som blivit stående utan att användas. En några år gammal Billy-bokhylla med luckor hade sedan tidigare en plats i vårt allrum, men fungerar utmärkt bredvid det nya skrivbordet. Mattan är jättegammal, och får duga fortfarande.

Och..slutligen.. så här ser det ut i storasysters rum och i vårt allrum just nu. Hon tyckte det var roligare att hjälpa till och fixa brorsans rum, och helt plötsligt hamnade det massa mer bråte ute i vårt tv-rum..? Nåja..ett rum är ju i allafall fint..? :)

.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela