HullerOmBullar.blogg.se

Verandamålning och tjejfest hos K

Publicerad 2012-08-05 19:11:45 i Allmänt,

Gårdagen flöt hastigt förbi, bland annat fortsatte arbetet med att måla verandan och sedan tog en tjejfest hos en vän vid. Jag fick kasta mig in i duschen för att försöka få bort de värsta färgfläckarna och hann inte med något blogginlägg igår.  Och imorgon drar jobbet igång igen efter en lång semester...
 
Nu hamnar jag säkert snabbt i vardagslunk igen, och med det kommer en massa middagsplaneringar som jag hoppas dela med mig av. Förhoppningsvis, ska jag väl säga. Bloggande och semester har ju funkat utan stress, men det kanske blir annorlunda när alla måsten kommer på igen?
 
När jag i övrigt sitter och summerar helgen känner jag en stor tacksamhet över att vara lyckligt lottad på så många sätt. Framförallt för att vi har så fantastiska vänner. Alla lever hektiska liv med många måsten, ändå tar de sig tid att komma hit och hjälpa oss att måla klart. Bara innertaket är över 50 kvm, och att stå och rolla med långa skaft har säkert tagit på både axlar och nackar på dem.
 
Så jättetack till framförallt G, C, F och C (och till mor och far som hjälpt till så gott de kunnat, utifrån sina förutsättningar). 
 
Och tack till fina K, som ordnat jättetrevlig tjejfest! Lycka till i nya lägenheten.
 
Publicerar lite blandade bilder nedan från gårdagen, från både måleriverksamheten och ett par matbilder från K.
                                                                                                      
 
                               
 
One of the best från www.bestbemanning.nu/ kanske? Till lunch blev det lasagne. Som inte var god. Enligt mina mått mätt.. Men den fick duga :)
 
                                       
 
Två strykningar, än så länge. Osäker på om det kanske kan behövas en till. Mycket arbete, men vackert blir det. Staket blir det om två veckor kring ena delen där vi ska ha matbord.
 
 
 
                       
 
                                                      
 
Kaffe och Kardemummabulle går alltid ner?
 
 
 
 
Fest hos underbara K som ordnat invigningsfest i nya vindslägenheten, supergod mat och dryck serverades. Helt vegetarisk sallad, innehållande bland annat spenat, canellinibönor, rödbetor och ost. Till det surdegsbrödskivor stora som..tallrikar..typ :)
 
                                                              
 
Till efterrätt, morotskaka, smaskigt värre :)
 
    
 
 
 
                                                                  
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                    
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-08-06 18:35:54

Men vad är det för en temugg??? Vill ha!!!

Svar: ;) Det är en themugg från Ikea, men jag köpte dem för jättelängesedan..säkert 8-10 år sedan. DE har väl samma form på dem fortfarande där, men byter färg och mönster på dem.
hullerombullar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela