HullerOmBullar.blogg.se

Välkommen till min nya blogg!

Publicerad 2012-07-26 18:46:31 i Allmänt,

Ok, nu har jag gett upp...efter att i åratal, med regelbundenhet, ha terroriserat mina vänner på facebook med otaliga statusuppdateringar och bilder på diverse mat och bakat, så är det nog dags att börja använda ett annat forum. Förhoppningsvis kan då de tiotal (?) av dem på vänlistan som är intresserade, följa min blogg istället?
 
För alldel, det kan ha hänt att jag även terrat vänner på facebook med andra typer av inlägg och tyckanden kring annat än ätbart, så jag kan utlova att det förmodligen blir detsamma även här..jag har trots allt fler intressen än mat..!)
 
Som namnet antyder kommer det alltså att bli en blandning av allt möjligt, huller om bull(a)r. Om livet i stort, föräldraskap, arbete, relationer samt andra vardagligheter..men det troliga är att födan kommer att vara i fokus. 
 
Mitt intresse för mat kommer inte, som många kanske tror, från min närmaste familj. Snarare tvärtom. Av olika anledningar (som jag kanske kommer beröra senare) så tog jag tidigt ett stort ansvar för matlagningen. Jag minns att jag t ex började steka ägg i 5-6 årsåldern, åt mig själv. I övrigt är jag uppfödd på falukorv och makaroner och en och annan Sibyllaburgare..och till fest var det möjligen en hämtpizza.
 
Kärleken (ja, jag kallar det så) till maten och bakningen kommer mer ifrån min farmor och farfar. Hos dem fanns en annan vardag än den jag var van vid,..och det pratades på ett lustfyllt sätt om just mat och kaffebröd. De lade stor vikt vid gemenskapen och pratet kring matbordet. För mig kom alltså gemenskap och kärlek starkt att förknippas tidigt med mat, vilket jag märker att jag kommit att föra vidare till min egen familj. 
 
Tanken med bloggen är delvis att sprida matglädje vidare, ut till fler. Jag vet att många upplever matlagning som ett stressmoment, ett nödvändigt ont, kravfyllt och t o m förbjudet..och det är väl lite det jag tänker att jag vill bort från. Det ska vara gott, enkelt och till vardags gå hyfsat snabbt.
 
Mat är så mycket mer än näring; den är omtanke och gemenskap med andra.
 
Men..som jag skrev tidigare så kommer jag att beröra allt möjligt i min blogg, Vi får se vad den kan utvecklas till, och du är välkommen att följa med på vägen!
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Postat av: Jeppe

Publicerad 2012-07-26 19:47:21

Trevligt att följa dig på denna blog också men glöm inte Fejjan :D när jag nu är tillbaka!

Svar: Nej, då! Jag lovar :)
hullerombullar.blogg.se

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-07-26 20:04:01

Kul!Ser fram emot att följa dina tips och trix kring matlagning!

Svar: ..och du lär väl få äta också, antar jag!
hullerombullar.blogg.se

Postat av: Chrissan

Publicerad 2012-07-26 22:17:11

Välkommen till bloggvärlden. You can't live with it, you can't live whithout it. ;)

Svar: Tack Chrissan, så kan det nog bli! Ska besöka din blogg också :)
hullerombullar.blogg.se

Postat av: jenny

Publicerad 2012-07-27 23:10:16

Vad roligt att du har börjat blogga. Jag kommer läsa den ;-) Du får gärna titta in hos mig med ;-) kram jenny

Svar: Tack Jenny, ska gå in på din :) Kram :)
hullerombullar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela