HullerOmBullar.blogg.se

Eat, pray and love!

Publicerad 2012-07-30 15:12:20 i Allmänt, Mat,

Jag är bra på en hel del, men det här med teknik är inte min kopp the riktigt..som tur är har jag goda vänner.
Äntligen har jag en schysst header, vad tycks?
 
Tack till min kompis Göran som är mycket bättre än mig på sånt..Det kommer kosta mig några middagar, men det är det värt! Om du är nyfiken på vad han sysslar med besök gärna hans hemsida: 
 
www.room404.se
 
I förrgår var vi inte sugna på att laga middag, tiden hade sprungit iväg och vi ville ha något snabbt. Jag stack iväg för att hyra en film, (det blev passande nog "Eat, pray and love) och kom hem med lite ostar, färska hallon och physalis. Det åkte med ett bröd från Printz bageri också..(Tror de har ett surdegsbageri i Stallarholmen?), brödet "Frukt". Det är ett mycket grovt bröd med hela korn och torkad frukt. Det söta passar ostens sälta perfekt.
 
Mina favoritostar just nu är Gruyere, Manchego, Taleggio och färskost med pepparrot. (Ibland gör vi egen färskost genom att låta vanlig fil rinna av nåt dygn i ett kaffefilter. Jättegott på hårt bröd. Vitlök eller pepparrot är alltid gångbar smaksättning).
 
Igår kväll kom vänner på besök. De hade köpt med sig färsk kycklingfile, som vi marinerade i bl a chiliolja, spiskummin, vitlök och salvia från trädgården, innan vi grillade den. Barnen ville ha potatis, så vi ugnsbakade dem, kryddad med salt och rosmarin i kraftiga halvor tillsammans med cocktailtomater. Jag gillar att ugnsbaka tomater, de blir så söta och goda!
 
Eftersom jag hade ädelost kvar från gårdagens ostbricka gjorde jag en snabb röra med den och grekisk yougurt, istället för sås. Den behöver inga kryddor, inte ens salt, för det blir tillräckligt med sälta från osten. Självklart funkar det bra att välja fetaost istället om man har svårt för bluecheese.
 
Jag jobbar på det här med att lägga in bilder, så det kommer mera!
 
 
 
 
 
 

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela