HullerOmBullar.blogg.se

Vad blire för mat?

Publicerad 2012-08-07 19:26:20 i Allmänt,

När jag kom hem från jobbet idag väntade detta på mig; nyplockade kantareller från Näshultaskogarna. (Barnen som fortfarande är hemma på sommarlov behövde aktiveras, helst utan kostnad. Så fadern tog med dem på svampplockning. Och det fanns tydligen en hel del, precis som många säger. 
 
Så i eftermiddag lagade vi middag tillsammans, utan bråk, som igår. Idag blev det kycklingfileer med kantarellsås, ugnspotatis och grönsaker. Som jag sagt tidigare tycker jag att det är viktigt att maten till vardags går rätt snabbt att laga, max 20-30 minuter. Att ugnssteka ganska tunnt skivad potatis med lite zucchini (den fruktade!) och rödlöksklyftor går fort.
 
Eftersom vi helst äter enligt LCHF till vardags så reder jag inte såsen med mjöl. Jag steker kantarellerna och häller över grädde, och låter det puttra sig lite simmigt istället. Det går naturligtvis bra att ta en matlagningsgrädde istället eller reda såsen som vanligt, om man föredrar det.
 
När jag stekt kycklingen häller jag såsen över den, och strör över salvia, klart!
 
                                                                                        
 
 
      
 
 
  
 
 
  
                                                                                                                                                                                                                     
  
            
 
  
 
     
                                                                           .
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela