HullerOmBullar.blogg.se

Pastasås, diskbråck och annat lite blandat random

Publicerad 2012-08-28 19:58:00 i Allmänt, Barn och familj, Livspussel, Vardagsmat,

Här sitter jag och tittar på liken av två tomma pizzakartonger. Nu igen. Jag tror jag är påväg att sätta någon form av rekord här! Jag skyller på att jag måste kraftsamla för att sköta logistiken ensam de kommande dagarna. Det vet ju alla att kolhydrater är bland det bättre man kan sätta i sig, när man står inför någon form av fysisk prestation..? Jag måste i det här sammanhanget verkligen hylla alla ensamstående (enastående!) föräldrar.
 
Det är ju själva *piiip* att man dessutom kommer hem till ett hus, där det ser ut som om någon har öppnat en ny skobutik i hallen? Och så fort man kopplar av en dag eller två, så leder det ofrånkomligen till att endera tvättkorgen eller ett rörigt kök ligger i bakhåll för att hugga en i ryggen. 
 
Ibland är det så stökigt att jag när en dröm om att bo i ett enda rum med kala vita väggar, där jag ser alla saker och har fullständig koll på att var sak har sin plats (..men jag brukar släppa den drömmen när jag inser likheterna med att ha blivit intagen på en psykiatrisk vårdavdelning..;). 
 
Imorgon väntar för övrigt ett besök på sjukhuset för mig, jag ska äntligen få en ryggblockad. Den läggs under röntgen, så jag hoppas att de sticker rätt. Tydligen skall en blandning av smärtstillande och kortison "förlama" de nerver som är mest påverkade av diskbråcken.
 
Jag frågade hur länge det skulle hålla i sig, och fick svaret "ibland i några år, och om du har otur bara några veckor". Så snälla, håll alla tummar och tår för mig och hoppas att smärtan försvinner länge! 
 
Förmodligen kommer jag inte blogga på ett par dagar, (om jag inte känner ett tvång att delge er alla detaljer från behandlingen), så i väntan på nästa middagstips får ni hålla till godo med gårdagens goda pastasås:
 
En enkel sås med korv, tomat, vitlök och gul lök, färsk spenat och lite grädde. Vi brukar köpa en god korv som heter Krakauer på Lidl, den är lagom kryddig även för barnen. Men man kan ta vilken lite tjockare korv som helst. Slanta den, stek lite tillsammans med löken, ha hackad tomat, lite grädde, vitlök och spenat. Servera ihop med pasta, ris, bulgur eller sallad. Krydda med valfria kryddor. Snabbt som bara den, bon appetit :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela