HullerOmBullar.blogg.se

Going bananas på en onsdag

Publicerad 2012-08-01 20:09:08 i Allmänt,

Jag vet inte var den här dagen tog vägen, jag har till och med tagit en tupplur. Vår veranda börjar vara färdigbyggd, nu väntar vi bara på plåtslagaren som ska fixa taket ordentligt. Det kommer bli en amerikansk veranda, där vi ska kunna samla familj och vänner (även när det regnar) det ser jag fram emot jättemycket. Till helgen kommer några vänner och ska hjälpa oss att måla, vilket blir ett tillfälle att utfodra dem med något, vi får se vad jag hittar på..jag vet att en av dem älskar lasagne..
 
På eftermiddagen tog kreativiteten över, jag hittade gamla bananer och tyckte att de kunde vara bra att ta reda på dem. Jag har svårt för att slänga mat, och försöker hitta sätt att använda det som det fortfarande inte är fel på.
 
Det blev en banankaka. Lätt att göra, god att äta. Om man täcker den med Philadelphiafrosting blir den som en tårta. Bananerna gör den saftig och hållbar.
 
 
 
Onsdagseftermiddagen avrundades hos grannarna, med en snabb LCHF-grill. Köttfärsspett, tzatziki, grönsaker. Spetten är enkla att fixa. Rör ihop med en skvätt grädde, 1 ägg, sambal oelek, spiskummin, vitlök och lite flingsalt med hickorysmak (lite rökig smak). De blir lite lösa när man inte har i ströbröd, så tillsätt det om du inte är strikt med ditt kolhydratintag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela